2012-05-08

Lyfta i Orminge

http://www.youtube.com/watch?v=qCxFbVBUb3c
Jocke klippte ihop lite, så tills jag orkar göra en egen så njut av det här!

För ganska precis ett år sedan och innan skadan jag drog på mig i slutet av juli,  lyfte vi grejer och ställde ner dem hos Orminge Strongman. I år var det dags igen! Uppladdningen var märkligt lik, förra året gjorde jag en drös PC dagen innan, i år en massa ropeslams visseligen men massor av PC ett par dagar innan. De här resultaten fick jag på förra årets äventyr:

Stocklyft, 1RM: 80 kg, pers!
Stocklyft, 70 kg, 1 min amrap: 8 reps
Farmers walk, amfap 2×90 kg: 32.9 m, pers!
Farmers hold: 2×130 kg, ca 3-4 sek, 2×110 kg, ca 14 sek + 24 sek
Truck pull, ca 4 ton och 20 m: 2 försök, lite bättre på andra någon meter från mål
Conans cirkel, ca 180-190 kg: 3 + 9/10 varv
Däckvält, ca 300 kg, 4+4 vält: 1:45 min
Stenlyft till 1 m: 105 kg – 120 kg – 140 kg, f


I år var det jag, Monster-Jocke, Erik och Mackan som lyfte. Fredde var snäll nog att hålla gymmet öppet, men hade blivit sjuk precis innan. Det tunga däcket och stenlyften skippades i år, främst på grund av olika krämpor och rehab, men även till fördel för ett litet medley. Det hela gick över förväntan och jag persade på alla övningar mot förra året, dock ej på trucken men den är lite ojämn och så gjorde vi den efter Conans den här gången:

Stocklyft, 1RM: 85 kg, pers!
Stocklyft, 70 kg, 1 min amrap: 9 reps, pers!
Farmers walk, amfap 2×90 kg: 56,8 m, pers!
Farmers hold: 2×110 kg, 32,75 sek, pers!
Conans cirkel, ca 180-190 kg: 4 + 1/12 varv, pers!
Truck pull, ca 4 ton och ca 15 m: 2 försök, lite bättre på andra
Däckvält, mindre däcket, ca 190-200 kg, 4+4 vält: 37,53 + 29,47 sek, pers!
Medley, 15 m fram och tillbaka: duck walk 100kg, ställ på släde, spring tillbaka hämta 2×20 kg och tillbaka och ställ på släde, släpa till utgångspunkt: 42 + 33,81 sek, pers!


Märktes att jag inte var fullt så explosiv som förra året och lite svagare överarmar (trodde inte det var möjligt), däremot är jag mer råstark och greppet är ofantligt mycket bättre. Ska även tillägga att Conans kändes ”annorlunda” i år, främst jobbigt för andningen men inte i övrigt iom att jag trycktes ihop (kunde knappt andas sista varvet), och när jag tänker efter kan det bero på svagare armar och något svagare överkropp. En kombo för att få starkare överarmar/skuldror och behålla greppstyrkan vore att lägga in repklättring bara med armar 1-2 gånger i veckan som tillägg. Kanske även laborerar med att lägga in vanliga curls (hör och häpna).

 https://vimeo.com/41760370
Tänkte att det skulle bli en jämförelse för Jocke med tidigare medley-tider, men den här gjordes lite annorlunda märkte jag.

Sedan bjöds det återigen på härlig grillbuffé hemma hos Jocke, men vetitusan om det blev pers här eftersom vi fick fika innan. Dessutom hade jag tydligen en bra motståndare i form av Mackan i ätning. Eftersom jag skriver så här lite efter så kan jag konstatera att jag inte alls är lika krossad i år mot hur det kändes förra året, kan ju bero på att jag verkligen har tagit det lugnt senaste 36 h eller för att några av de riktigt tunga lyften skippades (mega-däck och sten). Ser fram emot nästa gång!

Trötta vuxna och pigga ungar!

No comments: