2009-03-29

Premiärtur med räsern


Lund-Lomma-Bjärred-Lund: 60 min (27.7 km)

Över fem månader sedan jag cyklade senast. Har som sagt känt mig lite seg och rastlös trots många träningspass, bristen på cykling kanske är orskaken? Blev tipsad om turen av Iron Man-Thomas här i korridoren. Han sa att "triangeln" blev 23 km så jag cyklade väl lite fel. Innan jag gav mig ut fick jag låna hans fotpump. Riktigt bra pryl, hur lätt som helst att komma upp i 7.5 bar som han tyckte det skulle vara. Det kan man jämföra med de 4 bar jag fick av att pumpa nere på Lundahoj. Härlig och avslappnad tur, det ska bli intressant att se var jag får ont imorron.

7 comments:

rackempackem said...

Fin cykel. Avundsjuk!

Fit 4 50 said...

Fräsig hoj, som man säger där jag kommer ifrån!

Martin Altemark said...

Saknar cykeln lite, men det är skönt att den är i ett kärleksfullt hem!

Skönt att se dig på vägarna igen! Cykel power!

Martin Altemark said...

...Och inte för att framstå som en besserwisser, fast jag antar att jag kommer att göra det ändå: du pumpade till 110 psi, inte bar. 110 psi motsvarar ungefär 7,5 bar.

Bear said...

Aja, det är lugnt, blandar alltid ihop det där.

Jocke said...

Du inser väl att du inte får ha den där cykeln om vi kör triathlon?

Bear said...

Vaddå, är det gubbcyklar som gäller då eller?