2009-03-17

Långkörare i vikinganda


"Murph" med en touch av viking
1 mile Row
100 Pull-ups
200 Push-ups
300 Squats
1 mile Run
Tid: 34:41 min

Första lunchpasset i Uppsala på länge och nu fick jag dessutom sällskap av Martin. Trevligt med lite sällskap under ett mindre trevligt pass. För att kunna genomföra detta på klubben fick vi dela upp löpdelarna så att ena blev en rodd.
Jag tog den första och rodde på 6 min (1:52 min/500m) och sedan blev det en "Cindy" med 20 varv på 20 min. Löpningen tog ca 8 min eftersom jag fegade ur, det är ju läskigt med löpband! Martin tog segern med 33:46 min, det var han värd!

4 comments:

David Englund said...

Härligt med lite murph? :) Riktigt bra kört. Den måste jag testa igen(även fast jag har lovat mig att iinte göra om den)

Bear said...

Haha, läste ditt inlägg om den, men jag hade nog en värre första gång. Jag gjorde alla reps efter varandra, dvs först 100 pu sedan 200 push, 300 squats. Det tog 55 min om jag minns rätt.

rackempackem said...

Starkt! Har aldrig provat! Vill aldrig prova! Kommer prova!

Fit 4 50 said...

Mycket bra jobbat, och länge dessutom!!;)